maandag 21 maart 2016

Flinke dip......

Flinke dip......


Poeh een zeer heftige periode achter de rug.....dat was een pittige dip mag ik wel zeggen, maar ook een vreemde dip.......ik had stress, maar het was niet mijn stress zoals ik die eerder heb meegemaakt....mijn verklaring: het was de stress voor een ander......nu mankeerde iemand anders die dichtbij me staat iets en ik niet, dus alle stressklachten hoefde ík nu niet te hebben (per sé........maar uiteindelijk kreeg ik ze toch af en toe gggrrrr)

Mijn vader voelde zich al een tijdje niet zo lekker, en bleek darmkanker te hebben.....dit kwam eind vorig jaar uit de onderzoeken naar voren......een heftige periode brak aan van ziekenhuis in en uit en het was slopend, stressvol en absoluut niet leuk!!!!

Dit mogen we nu achter ons laten, mijn vader is kankervrij verklaard en herstellende van de operatie! Fantastisch nieuws echt grandioos!!!

Met mij gaat het nu ook weer iets beter, er komt weer lucht in mijn hoofd, de piekermomenten verdwijnen en de sombere buien gaan ook weg als sneeuw voor de zon...

Het lijkt gewoon weer even wennen, alsof ik dit gevoel niet eens meer herken....heel bizar! Soms denk ik zelfs: "hallo??? hoofd, ben je er nog??? wat denk je nu???" en dan nog blijft het (angstvallig) stil........(mijn paniek weer!!!) "oh nee toch.....toch geen stilte voor de storm?!"......maar nee gewoon lekker kalm vaarwater, geen vuiltje aan de lucht.....

Oh hoe heerlijk, hoelang mag ik dit vasthouden??
Ik wil dit zo graag in de hand houden, misschien moet ik toch iets meer proberen met mindfulness of zo.....maar durf niet......stomme angst!!!

Ik heb ook wel het idee dat ik elk moment van stress nu direct veel heftiger ervaar als voor de burnout, ik sta nu nog zó enorm op scherp, er hoeft maar iets te gebeuren en ik sla op tilt....

Maar goed de verjaardag van mijn dochter afgelopen weekend heb ik supergoed overleefd, ik ben er zelfs trots op, op hoe goed ik het wel niet heb gedaan!!! Het was een gezellige fijne gebeurtenis, zonder paniek of overdreven stress WAUW wat een ervaring!!

Let the sun shine!!!!! Het is weer lente, weg met de sombere zware dagen!!!! Tijd voor vrolijkheid en lichtheid!!!!


Geen opmerkingen: