donderdag 25 juni 2015

Kast opknappen.....

Eindelijk gaat het gebeuren!!!! We hebben de knoop doorgehakt en besloten onze hele fijne Chinese kast weg te doen en in te ruilen voor een ander pronkjuweeltje!!! Onze kast hebben we al vele jaren en hij verveelde nooit, maar in die loop der jaren zijn er toch hier en daar wat butsen en krasjes opgekomen en ook wat kale plekken in de lak, dus het verdiende hoe dan ook een lik verf. Inmiddels was ik het zwart ook wel zat (het was een zwarte kast wat hier en daar wat rood erdoorheen liet komen) en onze andere grote kast moet ook aangepakt worden......oef wat een klus, twee kasten schuren, leeghalen en natuurlijk ook die inhoud eens kritisch bekijken want we hebben veel maar gebruiken weinig!!!! Wel een leuke klus, maar alleen als je er de tijd voor hebt......goh heerlijk als je geen baan hebt!!!! Tijd zat dus!!!! Nu is mijn kans!!!

Vorig jaar al met het idee in mijn hoofd rondgelopen dat de kast een eye-catcher moet worden.....misschien qua kleur......geel leek me wel gewaagd, lekker fris en zomers maar nee manlief vond dit té gewaagd.....groen dan?? Is zijn lievelingskleur en we hebben al groen in huis (appeltjesgroen dat dan weer wel....en mijn emailleverzameling in de keuken is groen).....Ik wil de kleur groen die je ook in kastelen ziet, dat ouderwetse.....later wil ik ook overgaan op meer kopertinten en een cognac leren bank, bruine meubels, nu hebben we te veel zwart en omdat ik nu meer thuis zit snak ik naar kleur.....zeker ook door de burn out......ik blijf in een depressieve dip hangen en ik ben dat zo zat!!! Ik wil frisheid om me heen.....
Op marktplaats een super lief kastje gevonden in queen ann stijl en met vitrinegedeelte (kan ik eindelijk mijn verzameling brocante koffiekopjes gezellig uitstallen!!!)..........En JA ik verzamel graag!!!!

De spelletjeskast is mooi opgeknapt. De binnenkant wilde ik ook altijd al aanpakken met plakfolie om de ruwe planken weg te werken en hoe toevallig.....precies deze week bij de Lidl in de aanbieding diverse plakfolie met leuke motieven!!!! Het had zo moeten zijn!!!!

En hoe toevallig??!! Precies de print en kleur die ik hoopte zat er ook nog tussen, lichtblauw met roze roosjes.....oh leuk!!! Nu wordt het écht een snoepkastje
De laatjes aan de zijkanten beplakt geeft ook een snoezig detail.

Wat geeft dit een goede energie zeg!!! Heerlijk.....nooit gedacht, lekker hoor.....laat de zomer maar komen mijn hoofd is er klaar voor.....en de kasten ook

Geen opmerkingen: