dinsdag 21 april 2015

Jippie, het is weer voorjaar!!

Ja dit jaar kan ik dit met recht zeggen.......JIPPIE!!!

Vorig jaar moest ik me er nog toe zetten om te genieten van de zon, met zijn mooie licht en warme stralen, maar nu lukt het me écht!!
Heerlijk om de geur van buiten op te snuiven, de warme gloed op je gezicht, de vrolijk tjilp-geluidjes van vogels, de kleine bloembolletjes die weer boven de grond uitsteken, de magnolia die weer in bloei komt bij een van onze buren....zalig!!!

Zodra de kerst voorbij is snakt mijn lijf altijd naar meer.....kerst was zo gezellig, met de mooi versierde boom, lekker warm met de kachel aan, gezellig vakantie met het gezin...en dan opeens is dat weg, iedereen weer druk op school en op het werk, boom weg, kale bedoeling binnen en buiten, kwakkel winter...grijze sombere luchten....en het enige wat ik dan wil is zon, warmte en bloemetjes.....PASEN!!!!
Hup, door naar het volgende feest...

Dit jaar heb ik de plank boven de bank in paasversiering getoverd:





En uiteraard hebben we een vrolijke paastak met diverse hangers door de kids aangekleed:


Voor mijn winkeltje heb ik diverse kaartjes/labeltjes gehaakt van vintage afbeeldingen. Zo lief, je kunt ze aan een paascadeautje hangen of aan een bosje bloemen die je iemand wil geven of je kunt ze in je takken hangen:


Maar ja.......ook aan pasen komt een eind....weg vrolijkheid, weg voorjaarsgevoel.....
Nee, dat wil ik niet, ik wil het juist houden......
Voor een projectje had ik gehaakte bloemen nodig en vond diverse patronen op internet, allemaal uitgeprobeerd en de een was makkelijker of mooier dan de ander, maar toen had ik natuurlijk een flinke voorraad liggen.....
Tijdens de speurtocht op het net zag ik een foto van iemand die gehaakte bloemetjes in takjes had verwerkt en in een vaasje gedaan had......BRILJANT!!!! Mijn paastakken hoeven nog niet weg!!! Bloemetjes erin en het is nog steeds vrolijk en gezellig hier!

JIPPIE!!!! xxx





Geen opmerkingen: