maandag 2 november 2015

Eye-opener

Een eye-opener.......

Zo hier heb ik lang op gewacht.....eindelijk is het kwartje gevallen. Het perfectionisme wat diepgeworteld in mij zit blokkeert mij in veel opzichten.

Ik denk dat ik idd heel ver ga met het leggen van een hoge lat door mijn perfectionisme. Overal in huis liggen projectjes wel/niet al aan begonnen en dat geeft onrust in mijn hoofd want waar ik ook kijk overal ligt iets waar ik nog iets mee MOET…..
Ik heb een beeld voor me in gedachte van wat ik wil maken en zó moet het er dan ook uit komen te zien…..lukt dat niet dan ben ik teleurgesteld (falen, zie je wel je kunt het niet) Ik leg het weg en stort me op iets anders…..maar ben in mijn hoofd dan nog wel ondertussen bezig met hoe ik het dan wel beter zou kunnen doen en zo spoelt mijn hoofd continue over…….en dat doe ik dus allemaal ZELF!!!Vaak lig ik er ’s nachts gewoon wakker van……dan is geen hobby/ontspanning
Dit is dus de grote valkuil waar ik aan moet werken:

Perfectionisme

Faalangst

Zelfvertrouwen

Als ik het aan mijn man vertel dan klopt alles wat ik zeg en hij herkent ook veel dingen ervan. Hij vraagt zich af of het alleen bij de creatieve dingen zijn, want naar hem toe heb ik dat niet echt, naar de kinderen wel (ja maar mijn man is sterk, staat stevig in zijn schoenen, die kan ik niet “vormen” de kinderen wel)


Maar het werkt overal eigenlijk wel in door; het schrijven van boeken – wie zit daar nou op te wachten? Een blog schrijven – wie gaat dit nou lezen? En ik wil wel meteen 1000 of meer volgers en positieve reacties!!! Een webwinkel – waar blijven de klanten??

Haha vroeger dacht ik altijd dat ik “gewoon” wispelturig” was en daarom zo met van alles tegelijk bezig was……….
Nu begrijp ik dus ook wel waarom mijn hoofd zo overloopt, ik gun mezelf geen tijd om iets af te maken en er een goed gevoel aan over te houden, weinig trots

Het zo op deze "manier" vorm te geven lucht op merk ik, vooral omdat het “klopt” NU HEB IK EINDELIJK DE VINGER OP DE ZERE PLEK KUNNEN LEGGEN, NU WEET IK WAAROM IK EEN BURNOUT HEB !!!! 

Dáár ligt dus een hoop werk te doen......





Geen opmerkingen: